PREKARIAT

Godz. 10:00 – 11:30

Zuzanna Berus, Alicja Borowiec, Marta Szlasa-Rokicka (Polska) Nasze życie w dupie
Katarzyna Renes (Polska) Kto zabił Anakina Skywalkera?
Bernhard Siebert, Gerko Egert (Niemcy) Dzisiejsze wyzwania w nauczaniu o sztuce

Moderatorka: Marta Miłoszewska


STREAMING – http://transformacja.at.edu.pl/streaming/

 

Marta Szlasa-Rokicka – absolwentka Wiedzy o Teatrze na Akademii Teatralnej w Warszawie, pracownica teatralna, performerka i reżyserka to be. W teatrze pracowała już m.in. Jako bileterka, asystentka, pedagożka i producentka. Jedna z twórczyń i twórców Czułego spektaklu – pierwszej rezydentury w siedzibie Instytutu Sztuk Performatywnych. W duecie z Jowitą Mazurkiewicz zrobiła projekt Here we come, pokazywany na przeglądzie Generation After. Showcase. Chciałaby robić teatr, na razie robi, co może. 

Alicja Borowiec –  studentka Wiedzy o Teatrze na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Od 2021 roku pracowniczka pracowni filmowej Instytutu Teatralnego. Pracuje jako operatorka kamery oraz montażystka w teatrach i innych instytucjach kultury. Zrealizowała film dokumentalny Nasze życie w dupie (premiera 30 listopada 2022 roku w Teatrze Collegium Nobilium). 

Zuzanna Berus –  studentka kierunku Wiedza o Teatrze w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Od trzech lat należy do Samorządu Studenckiego jako przedstawicielka swojego rocznika, w latach 2020-2021 należała również do Komisji Dyscyplinarnej. Od 2022 roku pełni funkcję koordynatorki edukacji w Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego. Wcześniej pracowała w Komunie Warszawa oraz tworzyła audycje w Radiu Kapitał.   

 

Katarzyna Renes

Menadżerka kultury, robotnica sztuki. Związana ze Stowarzyszeniem Kwadrofonik od początku istnienia. Od 2019 roku pracuje na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, gdzie kieruje działem międzynarodowym. Razem z Agatą Adamiecką prowadzi program „ZMIANA-TERAZ!” wypracowujący nowe propozycje kształcenia i praktyk kulturalnych w pięciu krajach Europy. Współrealizatorka programu „Bezpieczna przestrzeń. Dobre praktyki i narzędzia służące transformacji kształcenia teatralnego”.

Pracuje też jako niezależna producentka i kuratorka. Prowadziła projekty kulturalne w większości krajów Unii Europejskiej, na Wschodzie (Ukraina, Gruzja, Armenia, Białoruś) i w Stanach Zjednoczonych. Autorka szeregu programów artystycznych i edukacyjnych w kraju i zagranicą (m.in. „Duży pies nie szczeka” zrealizowanego z Klubem Komediowym i Zespołem Pogodno). Pracuje z artystami teatralnymi, wizualnymi, komikami, muzykami i filmowcami. W latach 2013-2018 współkierowała Międzynarodowym Festiwalem „Odkrywamy Paderewskiego” we Lwowie. Wyprodukowała na Ukrainie szereg wydarzeń artystycznych z udziałem m.in. Krzysztofa Pendereckiego, Jerzego Maksymiuka i wielu innych. Współpracuje z Grażyną Auguścik. W latach 2010-2016 związana była z krakowskim Stowarzyszeniem Willa Decjusza, gdzie prowadziła m.in. Wyszehradzką Akademię Zarządzania Kulturą. Odpowiadała za opiekę nad pisarzami- uchodźcami w ramach współpracy z Międzynarodową Siecią Pisarzy Uchodźców ICORN.

 Stypendystka Ministerstwa Kultury w dziedzinie zarządzania kulturą (2015). Posiada Dyplom Europejskiego Menadżera Kultury pod patronatem Rady Europy. Członkini Europejskiego Forum Menadżerów Kultury, pod kierownictwem sieci Oracle. W sferze jej zainteresowań leży działalność badawcza. Autorka szeregu prac, odczytów i artykułów, ostatnio publikuje m.in w Dwutygodniku. Pracuje ze studentami w dziedzinie zarządzania kulturą, prowadząc warsztaty dla międzynarodowych grup według własnych koncepcji. Posiada szerokie doświadczenie aktywistyczne.

Marta Miłoszewska.
Reżyserka, wykładowczyni, dziekanka Kierunku Reżyseria Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Specjalizuje się w adaptacjach teatralnych, od felietonów przez literaturę piękną po literaturę faktu i komiksy; Adaptacja była przedmiotem jej pracy doktorskiej, która została opublikowana jako podręcznik dramaturgii pt. „Adaptacja. Skrzynka z narzędziami”. Była współzałożycielką Grupy Artystycznej Teraz Poliż, wielokrotnie nagradzanej, jedynej w Polsce profesjonalnej, całkowicie kobiecej grupy teatralnej. Prowadzi seminarium reżyserskie i dyplomowe oraz kursy dramaturgii i adaptacji w Akademii Teatralnej w Warszawie. Angażuje się w samoorganizację środowiska teatralnego oraz działania antydyskryminacyjne i na rzecz niezależności sektorów kreatywnych. Jest współzałożycielką i członkinią Zarządu Związku Zawodowego Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych.