Komuna Warszawa
Justyna Lipko-Konieczna (Polska)
Cripping the Stage. Niepełnosprawność i reprezentacja
Justyna Lipko-Konieczna –dramaturżka, pedagożka i badaczka teatru. Od 2012 roku jest związana z Teatrem 21, w którym łączy teorię z praktyką, wprowadzając w obszar teorii teatru polskiego perspektywę studiów o niepełnosprawności. Autorka koncepcji, współtwórczyni wielu spektakli i procesów inkluzywnych, m.in. „Rewolucja, której nie było”, „Hamer”, czy „Libido romantico„. Razem z Eweliną Godlewską-Byliniak jest pomysłodawczynią i redaktorką książek z pionierskiej serii „Odzyskiwanie obecności”. Obecnie pełni funkcję dyrektorki programowej Centrum Sztuki Włączającej/Teatru 21.
Co się stało z nogą Sary Bernhardt, reż. Justyna Wielgus
Performans HUBu Kultury, Społecznej Instytucji Kultury
Justyna Wielgus – wiceprezeska Fundacji Teatr 21, współprowadząca Centrum Sztuki Włączającej. Reżyserka, performerka, dyrektorka międzynarodowych programów CszW, autorka ruchu scenicznego, pedagożka teatru.
Twórczyni performansów i spektakli: „PokaZ” (Teatr 21, 2019), „Ciało w Ciało z Marilyn” (Teatr 21, 2021), „Jak przestałem być idealny” (Teatr 21/ Instytut Teatralny, 2021), „Libido Romantico” (Teatr 21, 2022), „Co się stało z nogą Sarah Bernhardt” (Komuna Warszawa, 2022).
Prowadzi warsztaty, także we współpracy z instytucjami z zakresu improwizacji kontaktowej, świadomości ciała, alternatywnej motoryki, dance ability, teatru inkluzywnego i społecznego.
Współprowadzi zajęcia z teatru stosowanego w ramach podyplomowych studiów Pedagogika teatru na IKP/UW w Warszawie.
Współpracuje z Lotte van den Berg w ramach projektów „Building conversation”, „Third Space” i „Dying Together”.
Emilii Plater 31, 00-688 Warszawa